4thePerfectParty https://4theperfectparty.nl 4thePerfectParty Thu, 21 Nov 2024 07:23:21 +0100 http://backend.userland.com/rss092 nl <![CDATA[4thePerfectParty]]> https://4theperfectparty.nl/img/logo.jpg https://4theperfectparty.nl <![CDATA[Vier je de 1e verjaardag van je kind met een unieke cakesmash!]]> Een eerste verjaardag is een unieke, eenmalige gebeurtenis. Een perfecte reden dus voor een uitbundig feest met prachtige decoraties, speciale kleding, een heerlijke taart en natuurlijk heel veel cadeaus! Het is een jaar waarin heel veel gebeurt! Je kindje heeft voor het eerst naar je gelachten, de eerste tandjes gekregen, de eerste woordjes gezegd en stapjes gezet en nog veel meer!Reden genoeg dus om aan het eind van dat jaar een feest te organiseren en met familie en vrienden terug te blikken op al die bijzondere gebeurtenissen in het afgelopen jaar.Houd echter bij alles wat je organiseert rekening met wat jouw kindje leuk vind! Het ene kind vind het geweldig om in het middelpunt van de belangstelling te staan en zal volop genieten van een groots feest, terwijl het andere kindje zich prettiger voelt bij een wat rustiger, intiemer feestje. De kleine jarige job mag zich helemaal op de taart uitleven! Of hij of zij hem op eet, kapot slaat of er iets anders mee doet, het enige wat telt is dat de kleine het naar zijn of haar zin heeft! En dat deze unieke gebeurtenis goed op foto en film wordt vastgelegd! Want dat dit hele unieke beelden op kan leveren zal wel duidelijk zijn. Planning Plan de cakesmash van je kindje niet op het tijdstip dat hij of zij normaal gesproken een middagslaapje houdt of wanneer het normaal gesproken moe is. Ieder kind is verschillend, dus plan het eerste verjaardagsfeestje op een tijdstip dat het beste bij jullie nog jonge kindje past. Decoraties Het is ook leuk om de kleine in een stoel te zetten die helemaal in cake smash stijl versierd is. Er zijn namelijk speciale (stoel)slingers, ballonnen, decoratie borden, taart en cupcake toppers, fotoprops en nog veel meer. Zie: - meisje: https://bit.ly/2OgPaqu- jongen: https://bit.ly/2y4vIDw Kleding De jarige job kan ook aangekleed worden in speciale 1e verjaardagskleding. Daar zijn hele leuke setjes voor. En zowel voor jongens als meisjes zijn er ook bijpassende hoedjes, kroontjes, haarversieringen en bijpassende decoraties voor. Uiteraard vaak met het getal 1 er op. Zie: - meisje: https://bit.ly/2OgPaqu- jongen: https://bit.ly/2y4vIDw Milestone Een speciale foto-slinger of een mooie fotocollage van het eerste levensjaar mag eigenlijk ook niet ontbreken. Wat dat betreft zijn de zogenaamde milestone slingers heel handig. Voor elke maand zit er een knijper aan de slinger, waar een foto van de 12 maanden van het afgelopen jaar aan bevestigd kan worden. Op die manier krijg je een heel bijzonder fotoverslag van het afgelopen jaar. Zie: https://bit.ly/3mmjfm4 Zelf of met hulp? Zie je er tegenop om een dit verjaardagsfeestje te organiseren of heb je weinig tijd, roep dan de hulp in van een familielid of vriend of vriendin die van organiseren en decoreren houdt of er ervaring mee heeft. Je kunt ook een gespecialiseerde baby party planner inhuren. Een extra helpende hand op de dag zelf is namelijk sowieso heel handig. Want het is natuurlijk wel heel belangrijk dat jijzelf, samen met je kindje, zo veel mogelijk van deze unieke gebeurtenis geniet! ]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/vier-je-de-1e-verjaardag-van-je-kind-met-een-spetterende-cakesmash Sun, 25 Oct 2020 12:13:54 +0000 <![CDATA[Het nut van een gastenboek, originele alternatieven en andere tips en ideetjes]]> Een gastenboek is een handig hulpmiddel om alle gasten die op jullie bruiloft aanwezig waren, later te kunnen bedanken. En het is ook een leuke manier om later herinneringen op te halen aan deze speciale dag. Naast allerlei 'gewone' gastenboeken (waarvan je overigens ook hele bijzondere exemplkaren hebt), zijn er ook andere originele idee&euml;n om je de namen van de bruiloftsgasten op een leuke manier te herinneren! Zie: https://bit.ly/2tRf4ZaBedankkaartjes versturenTrouwen is een speciale gebeurtenis en alleen daarom al is een huwelijksfeest anders dan alle andere feesten. Dat komt vooral door de gevoelens die een bruiloft oproept.&nbsp; Behalve familie en vrienden worden ook vaak mensen uitgenodigd die, op welke manier dan ook, ooit een belangrijke rol in het leven van de bruid en/of bruidegom gespeeld hebben. Een bruiloft is vooral voor het bruidspaar een hectisch gebeuren, waarbij het in combinatie met een dosis (gezonde) spanning soms lijkt of de dag voorbij lijkt te vliegen. Probeer vooral te genieten van de mooiste dag uit je leven zonder je druk te maken of je &eacute;cht wel alle gasten wel bedankt hebt en wie er uiteindelijk wel of niet gekomen zijn. E&eacute;n blik op het gastenboek en je weet precies wie er geweest zijn en &ndash; heel belangrijk &ndash; of je alle namen en adressen compleet hebt om later de bedankkaartjes te kunnen versturen!&nbsp;Gefeliciteerd!Wanneer je het gastenboek vooral wilt gebruiken om alle gasten, die de moeite hebben genomen op de bruiloft aanwezig te zijn, te bedanken kun je kiezen voor een boek met lijntjes of vakjes op elke pagina. Lekker overzichtelijk, omdat iedereen zich op deze manier aan de toegestane ruimte dient te houden. Het nadeel hiervan is dat het niet echt uitnodigt tot creativiteit. En er zijn vast ook bruiloftsgasten die iets meer willen opschrijven dan alleen hun een naam. Zij zouden misschien wel een tekening willen maken, een gedicht of spreuk willen noteren, er een foto bij wil plakken van dat ene ontzettend leuke feestje van toen of jullie gewoon op een andere creatieve manier willen feliciteren. Wanneer jullie dit een leuker idee vinden, dan kun je beter kiezen voor een gastenboek met blanco pagina&rsquo;s.&nbsp;Waar kan ik tekenen?Het is vaak handig het gastenboek op een mooi aangeklede tafel bij de in- of uitgang neer te leggen. Door voor wat toepasselijke decoraties daar bij te kiezen in de stijl van de bruiloft en het uiterlijk van het gastenboek daar ook weer op af te stemmen, cre&euml;er je een stijlvolle dan wel romantische receptietafel. Je kunt er ook voor kiezen om er een bijpassende enveloppendoos (zie: https://bit.ly/2HFmqAN) bij te zetten of bijvoorbeeld een mandje met bruidssnoep. Naast het gastenboek hoort natuurlijk ook een pen (zie: https://bit.ly/2xp0Dx4). Nu kun je kiezen voor een gewone ballpoint, maar het is natuurlijk veel leuker alles op elkaar af te stemmen. Wanneer je voor een traditionele bruiloft op een kasteel kiest kun je bijvoorbeeld een authentieke kroontjespen of verenpen naast een fluweelrood gastenboek leggen. Voor iedere soort bruiloft is wel een bijpassend gastenboek en pen te vinden afgestemd op het thema of kleur van jullie bruiloft. Let er wel op dat je een pen kiest die niet vlekt. Dat zou niet alleen zonde zijn van jullie gastenboek, maar ook van de kleding van jullie gasten.&nbsp;Originele gastenboekenIn onze webshop (www.4theperfectparty.nl) vind je een uitgebreid aanbod mooie en originele gastenboeken met bijpassende pennen of zelfs complete bruidsets met een bepaald kleurthema.Of je nu kiest voor een variant waarin echte bloemblaadjes verwerkt zijn, neigt naar gastenboeken met parels of kristalletjes, voor een mooi naturel exemplaar gaat, kiest voor een hele set bestaande uit een hartvormig gastenboek met kroontjespen, potje rode inkt of op slag verliefd bent op de grappige flamingopen, er zijn zo veel mogelijkheden dat het voor iedereen mogelijk moet zijn om iets passends te vinden. Er zijn ook boeken verkrijgbaar waaraan de pen op een chique manier is vastgemaakt, zo voorkom je in ieder geval dat de pen kwijtraakt. Bij een groot aantal gastenboeken zijn zelfs bijpassende fotoalbums, ringkussentjes en strooimandjes verkrijgbaar. Kijk hier voor de mooiste gastenboeken (https://bit.ly/2tRf4Za) en laat je inspireren!Bruidskinderen Voor de aanwezige kinderen kan het een leuke taak zijn het gastenboek te beheren. Zij moeten er dan voor zorgen dat niemand het gastenboek vergeet te tekenen. En als je iedereen na afloop een bedankkaartje wilt sturen, is het handig de bruidskinderen meteen ook te vragen of ze willen controleren of iedereen het adres er een beetje leesbaar bij zet. Mochten de kinderen het zat worden, zorg dan voor een reserveploeg. Een andere letterlijk leuke binnenkomer is om de kinderen allemaal een wegwerpbruidscamera te geven, zodat iedereen bij binnenkomst meteen op de gevoelige plaat vastgelegd kan worden. Voor de gasten is dit ook fijn aangezien het kapsel en de make up op dat moment nog helemaal goed zit. Deze kiekjes kunnen later een heel leuke aanvulling op de reguliere bruidsreportage blijken!Gastenontvangst De aankomst van de gasten en het tekenen van het gastenboek vormen een logische volgorde, maar dan? Sommige bruidsparen vinden de traditionele rij-opstelling om zowel het bruidspaar en de wederzijdes ouders te feliciteren heel prettig. Andere bruidsparen vinden dit te stijf en geven er de voorkeur aan om een ongedwongen praatje te maken aan iedere tafel. Om te voorkomen dat je iemand over het hoofd ziet, kun je bijvoorbeeld armbandjes knipperende lichtjes uitdelen of speciaal aangebrachte heliumballon met lange linten aan de tafel losknippen als jullie langs geweest zijn. Wanneer alle ballonnen zijn losgelaten geeft dit een prachtig effect aan het plafond van de feest- en/of receptielocatie.&nbsp;Originele alternatievenPlacematLaat alle gasten hun naam met zwarte stift op een mooi vel papier schrijven, laat dit papier sealen en voil&agrave; je hebt een originele placemat. Bij ieder ontbijt of diner wordt je dan op een leuke manier herinnerd aan de mooiste dag uit je leven.&nbsp;VideoboodschapMaak van purschuim en roze verf een prachtig hart waar iedereen bij binnenkomst zijn of haar hoofd in stopt. Even klikken en klaar zijn de vrolijke foto&rsquo;s van alle gasten. Je kunt ook een camera neerzetten en alle gasten een kleine videoboodschap in te laten spreken. Het is ook leuk om tijdens het hoogtepunt van het feest iedereen een reactie te laten geven op camera: grappige uitspraken en emotionele wensen gegarandeerd. Het blijkt op een later tijdstip in ieder geval erg leuk deze wensen gemonteerd en wel terug te zien en tevens geeft het een goede impressie van het bruidsfeest!WensboomEen klein olijvenboompje, een kartonnen boom, verschillende katjestakken in een mooie vaas of een groot bloemstuk met je favoriete exotische bloemen kunnen dienstdoen als originele wensboom waarin iedereen een kaartje, foto, wens of klein cadeautje kan hangen. Het resultaat: een bonte verzameling, waar je ook na je bruiloft nog lang van kunt genieten.Een heel handig en betaalbaar alternatief is ook de zgn. Vingerprint Tree, zie: https://bit.ly/2LBYnWiSchildersdoekSchaf een schildersezel en een groot doek aan en leg daarover een kartonnen vel waar je kleine vierkantjes uit snijdt. De bedoeling is dat alle gasten hun naam in de kleine vierkantjes zetten. Wanneer je het kartonnen vel weghaalt, heb je een mooi verdeeld schilderij met namen. Nog ludieker: leg verschillende kleuren lipstick neer en vraag iedereen een dikke zoen met naam achter te laten op het schildersdoek.&nbsp;Spiegeltje aan de wandLaat alle gasten hun naam of korte boodschap op een wit papier zetten met een zwarte pen of stift. De namen kun je zo heel gemakkelijk in een spiegel laten graveren. Zo wordt je iedere dag herinnert aan de mooie, lieve wensen van vrienden en familie.&nbsp;VerjaardagskalanderStuur jij vaak een &lsquo;beter laat dan nooit&rsquo; verjaardagskaartje? Laat iedereen zijn verjaardag dan op een speciale kalender invullen. Er zijn tegenwoordig gepersonifieerde kalenders verkrijgbaar, waarop je de mooiste foto&rsquo;s samen op laat afdrukken. Zo vergeet je in ieder geval nooit meer iemands verjaardag.&nbsp;KookboekDol op koken, keukenprins of prinses? Vraag iedereen dan een speciaal recept in te leveren bij aankomst. De (handgeschreven) recepten, mooie foto&rsquo;s en leuke tips vormen de basis van een heel persoonlijk kookboek vol lekkere gerechten van jullie dierbaren.&nbsp;CanvasdoekBang dat een gastenboek al snel in de kast verdwijnt? Laat dan een canvasdoek maken met in het midden een mooie foto van jullie als stel. Hang het doek op en laat iedereen naar hartelust kleuren, schrijven en tekenen. Leg om de creativiteit te bevorderen genoeg pennen, stiften en potloden neer.TuinbankjeEchte tuinfanaten laten een tuinbankje, houten tuinstoel of bezemsteel bewerken. Zorg er voor een optimaal resultaat wel voor dat de tuinspullen goed geschuurd of van onbehandeld hout zijn. Aflakken en klaar is jouw gepimpte tuinbankje!&nbsp;DeurHaal de binnenkant van je wc-deur uit de sponning en laat iedereen hier, net zoals gebruikelijk is in sommige caf&eacute;&rsquo;s, wat op krabbelen. Voor je het weet heb je een leuke verzameling versjes, wensen en grappige uitspraken.&nbsp;VriendenboekOm te voorkomen dat alle gasten bijna identieke wensen opschrijven kun je in plaats daarvan ook alle gasten bepaalde vragen voorleggen. Je kunt de vragen zo serieus of grappig maken als je zelf wilt. &lsquo;Waar ken je je het bruidspaar van?&rsquo; is misschien minder pittig dan te vragen wat zij pasgehuwden zouden afraden of welke tip(s) er zijn voor een goed huwelijk. Door de gasten zelf een vraag te laten kiezen krijg je de meest verrassende antwoorden, die je kunt laten bundelen tot een mooi vriendenboek met leuke uitspraken, handige tips en goedbedoelde adviezen!&nbsp;VaasLaat alle gasten met een watervaste stift of graveerpen iets op een grote glazen vaas zetten. Vooral leuk wanneer je de vaas daarna een prominente plek in huis geeft!]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/het-nut-van-een-gastenboek-en-originele-alternatieven Tue, 29 May 2018 10:53:25 +0000 <![CDATA[Waarom mooie lingerie met een goede pasvorm zo belangrijk is onder een bruids- of feestjurk]]> Wanneer de trouwplannen bekend zijn, dwalen de gedachten van de meeste bruiden meteen af naar de bruidsjapon. Vrijwel iedere bruid heeft een perfect plaatje in haar hoofd en weet vaak precies hoe zij er op de grote dag uit wil zien. De keuze van bruidslingerie hangt hier nauw mee samen. Goede lingerie complimenteert je bruidsjurk of feestkleding en zorgt ervoor dat je je zelfverzekerd voelt en de huwelijksdag of andere partyvstralend begint. Tegenwoordig is mooie luxueuze lingerie een steeds belangrijker accessoire geworden. Er zijn talloze nieuwe lingeriecollecties op de markt, vari&euml;rend van romantische ontwerpen tot functionele lingerie en uiterst sexy modellen.&nbsp;OndersteuningBruidslingerie, van dunne zijde tot stevig kant, is erg belangrijk voor het totaalplaatje op je bruiloft. De bruidegom zal zich vol verwachting afvragen wat hij zal vinden onder de bruidsjapon, maar belangrijker is de ondersteunende taak van het korset of torceletje voor de pasvorm en het draagcomfort van de jurk. De baleinen en versteviging die hierin verwerkt zijn geven extra ondersteuning rond de taille en in de rug en kunnen zeker helpen de jurk wat meer comfortabel maken.&nbsp;Wat een figuurtje!Een korset of torceletje dragen bij aan het goede figuur van een bruid. Bekijk jezelf eens zonder kleren in de spiegel en bedenk dan welke delen van je lichaam je graag zou willen accentueren of camoufleren. Een paar tips: een kleine boezem krijgt een mooi decollet&eacute; met een push-up beha, een klein buikje wordt wat gecamoufleerd door een hoge slip en wat gezettere bovenbenen vallen minder op door een kort stretch broekje.Bruidsslipjes vallen vaak wat hoger, zodat het bovenrandje precies bij de taille aansluit.&nbsp;Perfect matchAls je overweegt om ondersteunende- of bijzondere lingerie te dragen, zorg dan dat je deze al hebt voordat je je jurk gaat passen. Deze kan namelijk een andere vorm geven aan de jurk en de jurk zal wat strakker gaan zitten.Pas op met druk bewerkte lingerie, deze zou je door de jurk heen kunnen zien en dat zou het effect van de jurk teniet doen. Tegenwoordig is bruidslingerie verkrijgbaar in de meest prachtige kleuren, maar de meest gewilde kleuren zijn op dit moment: wit, skin en ivoor. Houd bij de keuze van bruidslingerie ook rekening met het model van de japon. Er zijn nu veel speciale modellen verkrijgbaar voor strapless japonnen en jurken met een lage ruguitsnijding. Als je uiteindelijk een keuze hebt gemaakt voor een bruidsjapon pas het geheel dan aan, zodat alles perfect op elkaar is afgestemd.&nbsp;DuurzaamDe bruidslingerie moet lekker comfortabel zitten en vaak duurt het even om er aan te wennen. Je kan beter iets meer investeren in een korset dan te veel uitgeven aan de jurk die je erover draagt, want iedere japon is verleidelijker wanneer er mooi passende lingerie onder wordt gedragen. Je zult er bovendien bij speciale gelegenheden zeker nog vaker gebruik van maken, zeker op de momenten dat je je figuur een extra mooie uitstraling wilt geven.&nbsp;BeenmodeKies ook met zorg een paar kousen of panty's uit in de kleur van je trouwjapon. Panty's moeten wel goed aansluiten, want een te strakke panty kan gaan ladderen en een te wijde panty geeft rimpels. De meeste kousen hebben een plakrand, zodat de kousen perfect op hun plaats blijven zitten. Je hoeft geen jarretels meer te gebruiken die je met een gordeltje vast moet maken, want de meeste jarretels zijn tegenwoordig aan de body of het korset bevestigd. Veel bruiden dragen ook een kousenband (zie: https://bit.ly/2HbK7Eh). In Engeland is het traditie dat de bruidegom aan het eind van de trouwdag de kousenband van zijn bruid tussen de jongemannen van het gezelschap gooit. Wie hem vangt, wordt de eerstvolgende bruidegom!]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/waarom-mooie-lingerie-met-een-goede-pasvorm-zo-belangrijk-is-onder-een-bruids-of-feestjurk Tue, 10 Apr 2018 16:29:20 +0000 <![CDATA[Spreuken, gedichten en moppen over het huwelijk, trouw, schoonmoeders etc]]> Over het huwelijk, de huwelijksnacht, huwelijkse trouw, schoonmoeders- en vaders doen heel wat -al dan niet grappig bedoelde- verhalen en moppen de ronde.Toch krijg je er eigenlijk niet snel genoeg van. Zeker niet als je zelf op het punt staat in het huwelijksbootje te stappen. Want dan worden al die spreuken, moppen en citaten opeens wel heel actueel.En in sommige van die verhalen en moppen zit ook wel een zekere waarheid. Andere verhalen en/of uitspraken zijn gewoon leuk, zoals deze:&ndash; &lsquo;Gelooft u dat trouwen op een vrijdag ongeluk brengt? Natuurlijk, waarom zou vrijdag een uitzondering zijn?&rsquo;- Vrouw: "Wat ben je aan het doen?" Echtgenoot: "Niets." Vrouw: "Niets...? Je staart al een uur naar ons huwelijkscertificaat. Echtgenoot: "Ik zoek de vervaldatum.&ndash; &lsquo;Er zijn steden waar een huwelijk al een succes wordt genoemd als het koppel samen de kerk uitgaat.&rsquo;&ndash; &lsquo;Ik denk niet dat mijn man erg trouw is. Mijn laatste kind leek helemaal niet op hem.&rsquo;&ndash; &lsquo;Hij trouwde met haar omdat hij van haar hield. Zij hield van hem omdat hij met haar trouwde.&rsquo;&ndash; &lsquo;Op onze trouwdag vieren we elk jaar: liefde, vertrouwen, kameraadschap, verdraagzaamheid en vasthoudendheid. De volgorde verandert elk jaar.&rsquo;Nog meer moppen over het huwelijk:&ndash; &lsquo;Op de mooiste dag van hun leven moet de fotograaf tegen het bruidspaar zeggen : &ldquo;Even lachen a.u.b.&rdquo;- Een vrouw plaatst een advertentie in de krant : "Man gevraagd". De volgende dag ontvangt ze al antwoord: "Je mag de mijne hebben."- Trouwen is als naar een restaurant gaan: je bestelt waar je zin in hebt. Maar dan zie je wat je buurman besteld heeft en wenste je dat je hetzelfde had besteld.&ndash; &lsquo;Jongelui, die willen trouwen, geef ik altijd de raad: wacht op zijn minst tot dat je elkaar grieperig hebt gezien.&rdquo;&ndash; &ldquo;Lieveling, denk je niet dat het tijd wordt dat we trouwen?&rdquo; &ldquo;Ja, maar wie wil ons nog?&rdquo;&ndash; &lsquo;Houd je ogen wijd open voor je trouwt en half gesloten daarna.&rsquo;&ndash; &lsquo;Te koop: trouwjapon met sleep en sluier. Per vergissing eenmaal gedragen.&rsquo;En dan nog deze uitspraken over het huwelijk:* Huwelijk is geen woord, het is een werkwoord.* Het huwelijk is net een viool. Als de zoete muziek over is, zie je de snaren waarmee je verbonden bent.* Het huwelijk is een instituut waar de man zijn vrijgezellenstatus verliest en de vrouw haar meester status verwerft.* Het huwelijk zorgt voor een ring om de vinger van een vrouw en wallen onder de ogen van de man.* Als het waar is dat liefde blind is, kun je zeggen dat het huwelijk je ogen zal openen.* Trouwen is als uit eten gaan met vrienden: je bestelt wat je wilt en als je ziet wat de ander op zijn bord krijgt, wou je dat je dat ook besteld had.* Er was eens een man die iets mompelde op het stadhuis en zichzelf als getrouwd man terugvond. Toen hij jaren later iets mompelde in zijn slaap, vond hij zichzelf gescheiden.* Een zoon zegt tegen zijn vader: in China gebeurt het dat de mannen de vrouw waarmee ze trouwen, helemaal niet kennen. De vader antwoordt: niet alleen in China, zoon. Dat gebeurt overal.&nbsp;En nog twee gedichten met de liefde als onderwerpHet onderwerp liefde is de basis voor vrijwel alle liedjes en heel veel gedichten. Beroemdheden als Toon Hermans en Gerrit Achterberg hebben prachtige gedichten gemaakt over dit onderwerp.Toon Hermans: E&eacute;nAls je echt van iemand houdtIemand alles toevertrouwtEen die echt weet wie je bentOok je zwakke plekken kentDie je bij staat en vergeeftEen die &ldquo;naast&rdquo; en &ldquo;&iuml;n&rdquo; je leeftDan voel je pas wat leven isEn dat liefde geven is.Gerrit Achterberg: WelkomIk hang mijn jas op aan de kapstok naast de deur en blijf in mijn geluk verzonken staanHier vallen van mij af getal en kleur, waaronder ik bij vreemden moet bestaanVermenigvuldigd tot oneindigheid en teruggebracht tot ongebroken lichtga ik naar binnen toe; je breidt de armen uit; terwijl je kust liggen je ogen dicht.En nog even lachen met deze moppen:Strijken:Manlief heeft de hele dag hard gewerkt, en gaat na het eten op de bank z&rsquo; n krantje lezen. De vrouw is in de hoek van de kamer de was aan het strijken. De man kijkt naar haar, en vraagt: &ldquo;Waarom ben jij je bh-tjes aan het strijken? Er zit toch nooit wat in?&rdquo; Waarop zij zegt: &ldquo;Ik strijk jouw onderbroeken toch ook?!&rdquo;Voor geld:&ldquo;Het is vandaag echt te warm om kleren te dragen,&rdquo; zegt de man tegen zijn vrouw. &ldquo;Schat, wat zouden de buren er van kunnen zeggen als ik het gras in mijn nakie zou maaien?&rdquo; &ldquo;Waarschijnlijk dat ik om je geld met je getrouwd ben&rdquo;. &ldquo;Het is vandaag echt te warm om kleren te dragen,&rdquo; zegt de man tegen zijn vrouw. &ldquo;Schat, wat zouden de buren er van kunnen zeggen als ik het gras in mijn nakie zou maaien?&rdquo; &ldquo;Waarschijnlijk dat ik om je geld met je getrouwd ben&rdquo;.Meer moppen: http://www.debestemoppen.nl &ldquo;Het is vandaag echt te warm om kleren te dragen,&rdquo; zegt de man tegen zijn vrouw. &ldquo;Schat, wat zouden de buren er van kunnen zeggen als ik het gras in mijn nakie zou maaien?&rdquo; &ldquo;Waarschijnlijk dat ik om je geld met je getrouwd ben&rdquo;.Meer moppen: http://www.debestemoppen.nlOeps: Oeps:Een man en een vrouw zitten in een auto. De man rijd veel te hard. Komt er een politie man aan, en laat ze stoppen aan de kant.Politie: &ldquo;Meneer, u rijdt veel te hard.&rdquo; Man: ach, dat was alleen vandaag, ik had ff haast. Vrouw: &ldquo;Ach, je weet toch dat je altijd te hard rijdt, schat.&rdquo; Politie: En u heeft uw lichten ook niet aan!&rdquo; Man: &ldquo;Jah, het is nog lang niet donker! Het is alleen een beetje schemerig!&rdquo; Vrouw: &ldquo;Schat, licht of donker, jij hebt de lichten nooit aan!&rdquo; Politie: &ldquo;en u hebt uw gordels ook al niet om!!&rdquo; Man: &ldquo;Ja, maar u had me stil laten staan dus had ik de gordels al vast af gedaan!&rdquo; Vrouw: &ldquo;Ach, schat, je hebt je gordels nooit om!&rdquo; Man: &ldquo;Hou nou je bek toch eens, Nu krijgen we allemaal boetes!&rdquo; Politie: &ldquo;Mevrouw, praat uw man altijd zo tegen u?&rdquo; Vrouw: &ldquo;Nee hoor, alleen als hij dronken&nbsp; is!&rdquo;Voor eeuwig:Een stelletje ligt in bed Hij: "Zeg me de drie woorden die geliefden voor altijd aan elkaar binden' Zij: "Ik ben zwanger"Een wild sexleven:Piet en Marja zijn twintig jaar getrouwd en van romantiek valt nog maar bitter weinig te bespeuren. Wanneer ze hun zaterdagavondnummertje afwerken, vraagt Piet plots: &ldquo;Deed ik je pijn?&rdquo; &ldquo;Nee ,hoezo?&rdquo; zegt Marja. &ldquo;Oh, zegt Piet. Ik dacht even dat je bewoog&hellip;.&rdquo;Batterij:Wat is het verschil tussen je schoonmoeder en een batterij? Aan een batterij zit ook een positieve kant. Slim:Een echtpaar heeft een daverende ruzie. "Ik had wel acht keer kunnen trouwen voor ik jou kende!" schreeuwt zij. "En die mannen waren alle acht stuk voor stuk slimmer en verstandiger dan jij!" Haar man knikt: "Dat hebben ze wel bewezen!"IJsklontje:Er komt een man bij het octrooibureau en wil octrooi aanvragen. &ldquo;Wat heeft u dan uitgevonden?&rdquo; &ldquo;Een ijsklontje met een gat erin.&rdquo; &ldquo;Daar krijgt u geen octrooi op, ik ben daar al 25 jaar mee getrouwd!! Bewijs:Een echtpaar heeft een daverende ruzie. &ldquo;Ik had wel acht keer kunnen trouwen voor ik jou kende!&rdquo; gilt zij. &ldquo;En die mannen waren alle acht stuk voor stuk slimmer en verstandiger dan jij!&rdquo; Haar man knikt: &ldquo;Dat hebben ze wel bewezen!&rdquo;Kinderen:Stralend zegt zij na de verloving: "Als we getrouwd zijn krijgen we drie kinderen!" "Hoe weet je dat zo precies, liefje?" vraagt de aanstaande bruidegom. "Ze wonen nu nog bij mijn moeder." Sprookjeshuwelijk:Zitten twee mannen tijdens hun werk te kletsen over de meest uiteenlopende zaken. Op een gegeven moment begint de een te klagen over zijn huwelijk en zegt tegen de ander dat hij een echt rot huwelijk heeft. Daarop zegt die ander: &ldquo;Nou ik heb echt een sprookjeshuwelijk!&rdquo; Waarop de klagende collega antwoordt: &ldquo;Oh ja joh?&rdquo; Zegt die ander: &ldquo;Ja, als ik straks thuis kom, zit er een heks op de bank te wachten!&rdquo;]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/spreuken-gedichten-en-moppen-over-het-huwelijk-trouw-schoonmoeders-etc Mon, 09 Apr 2018 17:02:34 +0000 <![CDATA[Groen: dé trend kleur en misschien ook voor jouw feest!]]> Groen is misschien niet de eerste kleur waar je aan denkt als themakleur voor je feest. Toch is het wel echt een trendkleur aan het worden. Vooral emerald, apple en hunter green.Groen is ook een kleur die voor ieder wat wils heeft. Mede door het feit dat er zoveel verschillende tinten groen zijn. Mint groenJe hebt het zachte mint groen, dat in het voorjaar en de zomer erg toepasselijk is. Deze tint is al ruim een jaar heel erg populair. En geen wonder, want het is een zachte, romantische kleur. En mint biedt talloze combinatie mogelijkheden. Het staat prachtig bij peach, lila, roze, zacht geel, zilver, zwart of wit. Wat fellerHet lekker felle en vrolijke appelgroen is heel geschikt voor een voor zomers feest. Het is een tint die juist weer heel goed samen gaat met andere felle kleuren, zoals turquoise, paars en oranje. En uiteraard staat ook wit er prachtig bij! Stijlvol en stoerGroen tinten die je op het moment steeds vaker ziet, zijn het trendy en stijlvolle emerald green en het stoere hunter green. Vooral&nbsp; erg passend als je voor een eco of vintage thema kiest. Het zijn een hele bijzondere kleuren, want afhankelijk van waar je het mee combineert, ogen ze stoer en of juist heel chic. OmbreOok ombre is nog steeds een smaakvolle trend. Ombre is een geleidelijk kleurverloop van een lichte tint naar een meer donkere of felle tint. Een overgang van bijvoorbeeld licht naar donker groen. Super hip om zo&rsquo;n kleurverloop te gebruiken bij decoraties, taarten, bloemen, cocktails, uitnodigingen, bedankjes en dinertafels. Decoratie en andere tips:Het kiezen van de kleur is &eacute;&eacute;n van de leukste, maar ook &eacute;&eacute;n van de moeilijkste beslissingen. Toch moet er er niet te lang mee wachten, want het zou zonde zijn als je al dingen aanschaft of regelt die later niet bij het kleurthema blijken te passen.Bovendien be&iuml;nvloedt kleur, vaak zonder dat je het beseft, ook de stemming. Zowel van jullie zelf als van de gasten. Denk er dus ook in dat opzicht over na wat jullie willen bereiken.Begin bij het begin en laat dus op de uitnodigingen al zien welk kleurthema jullie gekozen hebben. En geef daarop ook aan wat jullie in dit opzicht van de gasten verwachten.- Je kunt de kleur van je kleding, accessoires en zelfs de kleur van je make-up en nagellak op je themakleur afstemmen!- Ook de accessoires van een bruidegom of de kleur van zijn trouwkostuum hoort bij jullie themakleur te passen.- Je kunt ook aan de gasten vragen om iets in de kleur groen aan te doen.- En natuurlijk is ook een bruidsboeket en zelfs bruidstaart of sweet table heel goed in groen tinten uit te voeren.- Ook het vervoer of de decoraties daarvan kun je in je themakleur kiezen.- Witte en groene linten binnen &eacute;n buiten geven de locatie iets extra feestelijks. En ook al is groen de meest voorkomende kleur in de natuur, toch kunnen groene linten een mooie finishing touch geven.- Met witte en groene pompons, slingers, lampionnen en ballonnen cre&euml;er je met weinig middelen een groots effect- Tafellopers, gekleurde servetten en stoelstrikken vormen een prima en betaalbare mogelijkheid om tafels en stoelen snel te voorzien van passende kleurstyling.- Op of voor de borden kun je een groen bedankje voor de gasten neer leggen.- Je kunt ook schaaltje met groene snoepjes neer zetten- Veel mensen kiezen er ook voor om de servetten nog te versieren met een klein lintje, servetring of bloemetje in de themakleur.- En tot slot: kijk hier voor heel veel groene trouwartikelen: https://bit.ly/2HdXBwJ]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/groen-de-trend-kleur-voor-2018-en-misschien-ook-voor-jouw-feest Fri, 06 Apr 2018 10:53:25 +0000 <![CDATA[Zo zorg je er voor dat de kinderen het naar hun zin hebben op jullie bruiloft]]> Je wil dat je trouwdag een vrolijke, feestelijke dag wordt. En dat betekent dat ook dat de (bruids)kinderen het naar hun zin moeten hebben.En dus wil je dat de kinderen zich op jullie trouwdag goed vermaken, maar hoe doe je dat?Het is sowieso makkelijk als er wat dingen geregeld zijn die de kinderen af kunnen leiden, zoals speelgoed, spelletjes, bruidsknuffels, kleurboekjes, een televisie of video met kinderfilms etc. Ook is het prettig als er een ruimte is waar de kinderen even een dutje kunnen doen als ze moe worden. HulpBehalve het strooien met rijst of bloemblaadjes bij het verlaten van de kerk en/of stadhuis en het dragen van het ringkussentje, kan je jonge kinderen nog geen echte taken toebedelen. Oudere bruidskinderen daarentegen kunnen een geweldige hulp blijken te zijn tijdens de huwelijksdag. Ze kunnen de bruid helpen met het in orde brengen van haar japon tijdens het in- en uitstappen van de bruidswagen. Haar sleep en sluier dragen, het bruidsboeket indien nodig van haar overnemen, er voor zorgen dat alle gasten het receptieboek tekenen, de cadeaus van de gasten van kaartjes met namen van de gevers voorzien, aan het eind van het feest give-away&rsquo;s uitdelen, etc.Wie zit of staat waar? Om ervoor te zorgen dat de bruidskinderen zich goed van hun taak kunnen kwijten, hebben ze een vaste volgorde in de trouwstoet. Stelregel is dat ze zich altijd in de buurt van het bruidspaar bevinden. Dat betekent dat ze, indien mogelijk, in de bruidswagen plaatsnemen. Zijn er teveel bruidskinderen of zijn ze al te groot om bij het bruidspaar te zitten, dan nemen zij plaats in de eerste volgauto. Soms gaat die auto zelfs even voor de stoet uit, zodat zij het bruidspaar op kunnen wachten bij de aankomst bij stadhuis en kerk. Bij het betreden van kerk en stadhuis nemen de bruidskinderen twee aan twee hun plaats achter het bruidspaar in. Zijn de kinderen erg klein en heb je er maar twee, dan kun je er ook voor kiezen om ze voor je uit te laten lopen, zodat je er een beetje zicht op hebt wat ze doen.Tips: Tip 1: Heb je veel bruidskinderen, dan is het een overweging om daar ook qua locatiekeuze rekening mee te houden. Een huwelijk aan het strand is natuurlijk perfect. Maar ook attractieparken, een sprookjeshotel of &lsquo;gewoon&rsquo; locaties waar een speeltuin bij is zijn perfect geschikt. En heeft de locatie zelf niet veel kindervertier te bieden, dan is het een overweging om kinderentertainment in te huren, zoals een clown, goochelaar o.i.d. Ook een ijskarretje en een sweet table houden de kinderen letterlijk en figuurlijk wel even zoet.Tip 2: Er zijn ook hele betaalbare en toepasselijke spelletjes verkrijgbaar voor de huwelijksdag, waarmee je de bruidskinderen heel lang bezig kunt houden. Denk daarbij aan een opblaasbare bal, kleurkrijtjes met een kleurboekje met bruidsafbeeldingen, grappige pennen, inkleurbare placemats, bruidsknuffels en ook lekkere dingetjes om te snoepen, zoals een speciale hartvormige lollies etc. Dit, en nog veel meer voorbeelden, vind je hier: https://bit.ly/2DS5vszTip 3: Een andere nieuwe trend is het inhuren van een zogenaamde wedding nanny. Deze weten als geen ander hoe je bruidskinderen moet begeleiden en bezig houden.Tip 4: Als er veel kinderen zijn op jullie bruiloft kun je in een aparte ruimte zelfs een kinderdisco organiseren.Tip 5: Let op de veiligheid van bruidskinderen als er bijvoorbeeld water in de buurt van de trouwlocatie is. Het is wellicht een idee om een ervaren ouder even de omgeving te laten verkennen op mogelijk onveilige situaties.Tip 6: Als de kinderen nog heel klein zijn, is het wellicht een idee om ze maar een beperkte tijd aanwezig te laten zijn. Anders kan het wel eens te veel en te vermoeiend worden.&nbsp;]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/zo-zorg-je-er-voor-dat-de-kinderen-het-naar-hun-zin-hebben-op-jullie-bruiloft Sun, 25 Mar 2018 11:22:56 +0000 <![CDATA[Tips voor een geslaagde huwelijksdag receptie]]> Nadat offici&euml;le gedeelte van de huwelijksdag op het stadhuis en/of in de kerk, is het tijd om samen met familie, vrienden, kennissen, collega&rsquo;s etc. te genieten van lekkere hapjes en drankjes tijdens een receptie.Meestal is dat tevens het drukste gedeelte van de huwelijksdag qua aantal gasten. Een gemiddelde receptie duurt een uurtje of twee, maar uiteraard kan je je daar ook meer of minder tijd voor uittrekken.Verwacht je veel gasten en wil je iedereen ook even persoonlijk spreken, dan heb je uiteraard meer tijd nodig dan dat je slechts een beperkt aantal mensen uitnodigt. Wat is het beste tijdstip voor de receptie?Afhankelijk van het tijdstip van de burgerlijke en eventuele kerkelijk huwelijksvoltrekking, zijn er meerdere mogelijkheden voor de start van de receptie. Trouwen jullie in het begin van de middag? Dan heb je de keuze: ofwel je laat de receptie vrijwel direct na de offici&euml;le plechtigheden starten of je neemt even de tijd om op adem te komen en om bruidsfoto&rsquo;s te maken. Houd er in dat laatste geval wel rekening mee dat je de gasten dan ook bezig moet houden tot de receptie begint.Vindt vind het offici&euml;le gedeelte later in de namiddag plaats? Dan moet de receptie eigenlijk wel meteen hierna beginnen, want anders kom je in de knoop met het diner en het feest daarna. Maar maak je tijdsplanning vooral niet al te strak! Dat geeft alleen maar onnodige stress. Locatie van de receptieWaar moet je op letten bij de keuze van de locatie voor de receptie? Gulden stelregel is &ndash;en zeker als je een groot feest wil geven- dat je alles ruim van te voren moet boeken. En al helemaal als je voor een populaire of bijzondere locatie kiest. De maanden mei, juni, juli en augustus zijn de meest drukke trouwmaanden, dus als je in &eacute;&eacute;n van deze maanden gaat trouwen, moet je extra lang van tevoren reserveren.Tip: De meest praktische keuze is dat hij gehouden wordt op dezelfde locatie als het avondfeest. Zo voorkom je dat mensen te ver moeten reizen, de weg kwijt raken, te laat komen etc etc.Wie nodig je uit voor de receptie?Het aantal genodigden is vooral iets waar je rekening mee moet houden. Niet elke locatie is namelijk even geschikt voor een groot gezelschap. Maar ook in het geval van een klein aantal gasten moet de locatie hierop afgestemd zijn. Want wie het wel eens heeft meegemaakt, weet dat het bijzonder ongezellig is om met een kleine groep mensen in een t&eacute; grote ruimte te zitten!Tegenwoordig wordt er vaak onderscheid gemaakt tussen de genodigden voor de receptie en de genodigden voor het avondfeest. Op de receptie vraagt het bruidspaar dan de mensen die ze wel kennen, maar waar ze geen uitgesproken band mee hebben.Vaak nodigt een bruidspaar voor de receptie niet alleen hun eigen kennissen, vrienden en collega&rsquo;s uit, maar ook die van hun ouders. Ook gasten die voor het avondfeest verhinderd zijn, kunnen je uitnodigen voor de receptie. Wie staat waar?De opstelling van het bruidspaar tijdens de receptie is als volgt: de bruid en de bruidegom staan in het midden, de bruid rechts van de bruidegom. Naast de bruid staan haar ouders en naast de bruidegom de zijne. De gasten feliciteren eerst het bruidspaar, dan de ouders van de bruid en dan die van de bruidegom. Het voordeel van deze opstelling is dat het bruidspaar makkelijk de gasten aan wederzijdse ouders kan voorstellen. Eten en drinken tijdens de receptieHoeveel en wat jullie laten serveren op de receptie bepalen jullie uiteraard volledig zelf. Want qua hapjes en drankjes heb je het namelijk al snel over aanzienlijke bedragen. De hoogte van de rekening voor het eten en drinken blijft lastig te voorspellen. Dit betekent echter niet dat je er helemaal geen invloed op kunt uitoefenen. Het is daarom handig om vooraf af te spreken welke hapjes er geserveerd en drankjes er geschonken mogen worden. Tips:- Over het algemeen rekent men &eacute;&eacute;n hapje om de twintig minuten. Maar dat is uiteraard een richtlijn en geen verplichting.- Welke hapjes kiezen jullie? Koude hapjes, warme hapjes of beide? Dat kun je het beste af laten hangen van het seizoen waarin jullie trouwen. In de winter zullen jullie gasten warme hapjes zeker appreci&euml;ren, terwijl koude hapjes op een warme zomerdag de voorkeur verdienen.- Wat de keuze van de drank betreft, hebben zijn er eveneens heel wat mogelijkheden. Champagne en vers geperst fruitsap zal zeker gewaardeerd worden, maar dat is ook erg duur. En fris, een biertje en wijn is ook lekker!- Zet ook een paar stoelen neer tijdens de receptie. Hier kunnen jullie tijdens de rustige momenten even zitten, zonder dat je echt ver van je plaats hoeft te gaan.- Zorg voor een veilige plaats voor alle enveloppen die je krijgt, bijvoorbeeld door een money- of enveloppendoos neer te zetten op een duidelijk zichtbare plaats. Zie: http://bit.ly/2HFmqAN- Leg een gastenboek neer om je gasten een boodschap in te laten schrijven. Zorg er ook voor dat daar iemand bij zit om het te beheren. Het is een bijzonder handig hulpmiddel om alle gasten die op deze belangrijke dag aanwezig zijn later te kunnen bedanken. Ook vormt het meteen een manier om later herinneringen op te halen aan de huwelijksdag. Zie: http://bit.ly/2tRf4Za- Na afloop kun je alle gasten een bedankje mee geven. Dat kan een blijvend aandenken zijn, maar ook iets lekkers voor onderweg. Zie: http://bit.ly/2HFmCQx]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/tips-voor-een-geslaagde-receptie-op-de-huwelijksdag Sat, 17 Mar 2018 09:06:55 +0000 <![CDATA[Van vlinders in je buik naar vlinders op je bruiloft]]> Een vrolijke trend is het gebruik van vlinders en vlindermotieven op je huwelijksdag.Je ziet ze steeds meer: bruidsmodeontwerpers stelen de show met vlindervormige motieven en accessoires en ook op andere vlakken zijn vlinders uiterst decoratief te gebruiken. Ze zijn vrolijk, sierlijk en stralen optimisme uit.Symbolische betekenis&ndash; Vlinders lijken bijna te dansen als ze aan komen vliegen om op een bloem te gaan zitten. Daarmee herinneren ze mensen er om het leven vrolijk en niet onnodig serieus te nemen.&ndash; Voor Christenen is de dood de overgang naar een beter leven. De vlinder symboliseert hierbij dat bij het sterven de ziel haar stoffelijk omhulsel ontstijgt, zoals een vlinder haar pop. En ook dat de ziel drie stadia doorloopt: leven, dood en wederopstanding.&ndash; De Chinezen zagen er een symbool van huwelijksgeluk en vreugde in. In de Hopi-traditie droegen ongetrouwde meisjes van de vlinderclan hun haar in de vorm van vlindervleugels.&ndash; Voor Indianen is de vlinder het symbool voor verandering. En dat is het huwelijk natuurlijk ook in zekere zin.Wat denk je bijvoorbeeld van vlinders op je bruidstaart, een haarversiering in de vorm van een vlinder of vlinders in je bruidsboeket. Er zijn ook vlindervormige plaatskaarten, buttons, sleutelhangers, give-aways, ballonnen en zelfs slippers met afbeeldingen van vlinders.Zie: http://bit.ly/2oTr5rcVlinders op je taartOok het gastenboek, de bijbehorende pen, de champagneglazen, het taartmes en de schep kunnen voorzien worden van vlinders. En dan heb je nog vlindervormige confetti, een ringkussen en kousenbandje met vlinder en vlindervormige bruidsstickers.VlinderdasjeOok een vlinderdasje -momenteel weer helemaal &lsquo;in&rsquo; voor de bruidegom en bruidsjonkers mag natuurlijk niet ontbreken! Kortom: mogelijkheden genoeg om het vlinderthema tijdens je huwelijksdag overal terug te laten komen.]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/van-vlinders-in-je-buik-naar-vlinders-op-je-bruiloft Tue, 06 Mar 2018 11:08:45 +0000 <![CDATA[Tips over corsages en originele alternatieven]]> Bij een bruiloft heeft de bruid een bruidsboeket en dragen de daggasten, de bruidskinderen, de ceremoniemeester en de getuigen van het bruidspaar een corsage. Met een corsage kun je laten zien wie de direct betrokkenen zijn bij de bruiloft. De gasten weten dan op die manier ook wie ze kunnen feliciteren. Corsages voor de gasten bestaan meestal uit &eacute;&eacute;n enkele wat grotere of twee wat kleinere bloemen, aangevuld met wat groen of andere materialen. De bruidegom draagt meestal een iets groter exemplaar dan de andere heren in het gezelschap. Het is het mooist als de corsages qua stijl en kleur op het boeket van de bruid en op de rest van de huwelijksdag decoraties worden afgestemd. BijzonderEen bijzondere corsage kan bestaan uit meer dan alleen bloemen. Veel gebruikte materialen zijn gekleurd lint, vlindertjes, duifjes, schelpen, veren, parels, strass letters of figuren of andere grappige vondsten. Een corsage kan ook afgestemd worden op het thema van de huwelijksdag. Denk bijvoorbeeld aan een beachwedding (http://bit.ly/2FjS2Pb) of of vintage style wedding (http://bit.ly/2FfI6G9) Om echt een geheel eigen corsage te hebben, besluiten sommige mensen om ze zelf te maken. Dat kan heel leuk en ook nog kostenbesparend zijn! TIP: De bruid kan ook een corsage ook aan haar handschoen, om haar pols of in het haar dragen. Corsages worden door zowel de mannelijke als de vrouwelijke gasten links gedragen. Het verschil is dat mannen de corsage met de bloem naar boven dragen en vrouwen met de bloem naar beneden. Het is wellicht een aanrader om verschillende kleuren corsages te laten maken. Dit in verband met de vrouwelijke gasten die soms wat kritischer zijn en graag willen dat de corsage bij hun kleding past. Tip: Als je voor corsages van zijden bloemen kiest, vormen ze nog lang na de huwelijksdag een mooi aandenken. Meestal deelt de ceremoniemeester de corsages uit. De corsage kan worden vastgespeld op de kleding, maar tegenwoordig zijn er ook corsages met magneetjes verkrijgbaar om gaatjes te voorkomen. Bang voor vlekken van de bloemen op je kleding? Kijk dan hier (http://bit.ly/2tfYu0m) voor speciale corsagebuttons met of zonder tekst. Ze zijn er in talloze uitvoeringen: van grappig tot super romantisch en je kunt ze &ndash;heel simpel en zonder extra kosten- laten personaliseren door er jullie namen en/of trouwdatum op te laten zetten. En &ndash;los van de getoonde voorbeelden- kun je ook buttons laten maken met jullie eigen foto of afbeelding. Een voordeel van buttons is bovendien dat ze minder zwaar zijn dan gewone corsages, waardoor kleding niet gaat trekken. En ook het feit dat ze na afloop voor iedereen een blijvend aandenken vormen (buttons verleppen niet&hellip;) en daarmee meteen een soort trouwbedankje zijn, is mooi meegenomen! Tip: Denk ook eens aan corsage strikje. Deze zijn klein en fijn en veel gasten geven er alleen al daarom de voorkeur aan. Zie: http://bit.ly/2F9JxCY]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/tips-over-corsages-en-originele-alternatieven Fri, 02 Mar 2018 09:29:37 +0000 <![CDATA[Voorkom dat familieproblemen jullie trouwdag of feest nadelig beïnvloeden]]> Je gaat trouwen, geeft een feest of hebt een andere speciale gebeurtenis en zit met je handen in het haar. Er zijn namelijk problemen in de familie en zelfs het sturen van uitnodigingen blijkt al niet zo simpel te zijn als je zou denken.Meestal blijven de familieperikelen wel binnen de perken. De &eacute;&eacute;n gaat wat minder goed om met de ander, maar tot een echte strijd leidt dat over het algemeen niet. Meestal krijgt gezond verstand de overhand en respecteert men jullie wens om een fijne dag te hebben. Je mag ook aannemen dat je familie&nbsp; respecteert dat iedereen op jullie gastenlijst belangrijk is voor jullie.Gelukkig krijgt niet iedereen met familieproblemen te maken, maar als het toevallig bij jullie w&eacute;l het geval is, dan kan het knap lastig zijn en een behoorlijke domper zetten op wat juist een hele gelukkige dag of fijn feest moet worden. Vooral als het gezonde verstand het van de emoties verliest. We noemen een willekeurige aanleiding voor sommige familieleden om in de stress te schieten: stel jullie willen tante Anne niet op je bruiloft vragen omdat je haar nooit ziet en helemaal geen band met haar hebt. Maar.. dan blijkt dat je moeder zich daardoor erg beledigd voelt. Het is immers haar zus. Of ome Pieter laat weten niet te komen als oom Hans aanwezig is. En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te geven...Lastige situaties, zeker voor jullie als bruidspaar of als organisator van het feest, want je wilt immers een perfecte dag zonder wanklanken. En je wil later ook geen verwijten of -erger nog- een breuk in de familie omdat je iemand w&eacute;l, of juist niet, hebt uitgenodigd. Toch denken wij dat je er in ieder geval van uit moet gaan dat er op jullie gastenlijst alleen namen van mensen voorkomen die ook echt iets voor jullie betekenen.Grote familieZijn er in je familie een aantal personen die je eigenlijk nooit ziet, dan is het jullie keus als je ze niet zou willen&nbsp; uitnodigen. Daar hoef je je ook niet schuldig over te voelen. Het gaat er immers om dat je op een belangrijke dag als jullie trouwdag wordt omringd door mensen waar je een fijne band mee hebt.Problemen tussen familieleden onderlingZijn er mensen die je er graag op jullie grote dag of feest bij wilt hebben, maar waarvan je weet dat ze het onderling niet kunnen vinden? Als je geluk hebt nemen ze in ieder geval de beleefdheidsnormen in acht. Denk je dat het niet zal lukken of sterker nog, een kwestie wordt van: als hij/zij komt, dan kom ik niet, dan kun je met tact en een goed gesprek vooraf vaak nog wat bereiken. Je kunt met beide partijen afzonderlijk om de tafel gaan zitten en kijken of er een compromis mogelijk is. Jullie kunnen uitleggen waarom het belangrijk voor jullie is dat zij beiden aanwezig zullen zijn. Blijkt een oplossing niet haalbaar, dan is het aan jullie de keus of je hen allebei, &eacute;&eacute;n van hen beiden of geen van beiden uit wilt nodigen. Wil je niet zelf het gesprek aan gaan, dan is er misschien een 'neutraal' persoon die deze taak op zich wil en kan nemen. Maar wring je niet in t&eacute; veel bochten om een verzoeningsmissie te laten slagen.Bedenk: het is jullie bruiloft of feest en je zit er niet op te wachten dat deze bijzondere gebeurtenis overschaduwd wordt door boze familie of vrienden. De keus om dan geen van beiden uit te nodigen werpt wellicht een wolkje over de dag, maar voorkomt mogelijk een onweersbui.Problemen met ouders als je gaat trouwenAls je een probleem hebt met (een) ouder(s) dan is de impact daarvan des te groter op je trouwdag. We hebben het in dit geval niet over als ouders gescheiden zijn maar als je om een bepaalde reden een minder goede, of geen, band meer hebt met &eacute;&eacute;n of beide ouders.Gescheiden oudersIn veel gevallen kunnen gescheiden ouders hun eventuele persoonlijke problemen opzij zetten als het gaat om het huwelijk van hun kind. Het kan helaas ook zo zijn dat de onderlinge wrok zo diep zit dat vader en moeder elkaar niet meer kunnen luchten of zien. Dat wordt vaak extra versterkt als er bij &eacute;&eacute;n van de twee ook nog eens een nieuwe partner in het spel is.En als &eacute;&eacute;n van de ouders dan aangeeft niet te komen als de ander komt, kan dit tot een loyaliteitscrisis leiden, zeker als je ze er alle twee bij wilt hebben. Zit je in een dergelijke situatie, dan adviseren we je om met allebei apart een afspraak te maken en te bespreken wat je die dag wilt doen en waarom je het zo belangrijk vindt dat ze er allebei bij zijn. Je kunt ook een broer of zus inschakelen om met je ouders te praten. Lukt het echt niet, dan ben je wellicht gedwongen te kiezen tussen vader of moeder en hierdoor zou je een schuldgevoel ten opzichte van de andere ouder kunnen krijgen. Realiseer je dan dat het niet jullie keus is dat zij zich, zelfs op een zo'n belangrijke dag als je trouwdag, op deze manier opstellen.Er zijn gelukkig genoeg gescheiden ouders met nieuwe partners die het goed met elkaar kunnen vinden. In dat geval kun je, voor wat de plechtigheid in het stadhuis betreft, ervoor kiezen om je ouders naast elkaar te plaatsen en hun respectieve partners naast, of achter hen.Is de situatie gespannen, dan kun je ouder en nieuwe partner bij elkaar plaatsen en zorgen voor een 'buffer' tussen beide ouders en partners.Dan kun je ook nog het scenario bedenken dat je om de &eacute;&eacute;n of andere reden wel je ouders, maar niet hun nieuwe partner op je trouwfeest wilt. Ligt dat aan het feit dat je zelf een probleem met die nieuwe partner hebt, dan kun jezelf afvragen of je daar echt zo'n moeite mee hebt dat je daarvoor een breuk tussen jou en de betreffende ouder wil riskeren. Ligt het probleem bij de nieuwe partner, nodig hem of haar dan toch uit. Je kunt dan in een gesprekje nog toelichten dat, indien de uitnodiging wordt aanvaardt, jullie van een probleemloze houding van alle partijen uit zult gaan.Stel: je hebt een heel goede band met je stiefvader terwijl je je eigen vader niet zo vaak ziet. Je wilt je vader wel uitnodigen maar hij laat weten dat hij absoluut niet komt als je stiefvader komt. Weer een vervelend dilemma. Ons advies is om eerst een gesprek aan te gaan met de ouder met wie je de meeste band hebt. Vertel over het probleem. Je zult niet de eerste zijn die totaal verrast zal zijn dat de ouders, die jarenlang in onmin hebben geleefd, hun problemen opzij zetten om hun kind een prachtige trouwdag te bezorgen. Lukt het om ouders op &eacute;&eacute;n lijn te krijgen en vader te verzoenen met de komst van je stiefvader, dan is het een aanrader om tijdens je trouwdag iemand aan te stellen die het wel en wee van ouders en stiefouders in de gaten houdt. Een soort 'persoonlijk' assistent.Het is van belang je ouders duidelijk te vertellen dat er wat jullie betreft geen onderscheid wordt gemaakt in 'belangrijkheid'. Op jullie trouwdag speelt iedere ouder een even belangrijke rol. Het is jullie dag en het zal misschien even slikken zijn, maar probeer uit te leggen dat het niet jullie taak om de grieven tussen hen op te lossen, maar hun taak om te zorgen dat jullie bruiloft zo aangenaam mogelijk verloopt. Vertel tot in detail wat jullie plannen zijn en wie welke taak heeft. Als &eacute;&eacute;n van beiden zich toch tekort gedaan voelt, dan is dat jammer voor de betreffende ouder maar wring je dan niet in allerlei onnodige bochten om hen beiden te plezieren, dat zal niet lukken.Broers en zussenBij ruzies tussen broers en zussen heb je meestal een groot probleem. En datzelfde geldt als &eacute;&eacute;n van je broers en/of zussen het niet kan vinden met &eacute;&eacute;n of beide ouders. Een uitnodiging kan ook in dit geval vergezeld gaan van de uitnodiging om vooraf met elkaar te praten. Krijg je de patstelling dat iemand niet komt als een ander persoon komt, dan zul je een pijnlijke keuze moeten maken en het is aan jullie om te besluiten wat je daarmee doet.KinderenVaak vinden kinderen, vooral als ze nog jong zijn, het prachtig als hun vader of moeder gaat hertrouwen, zeker als zij daarbij betrokken worden. Helemaal prettig is het als de andere ouder daar geen problemen over maakt of tegen het kind zijn of haar ongenoegen uit.Het kan voor kinderen wel een loyaliteitsconflict opleveren om op de trouwdag van een ouder aanwezig te zijn en te weten dat de andere ouder daar verdrietig of boos over is. Is alles 'pais en vree' dan kunnen jullie je trouwdag precies zo regelen als jullie in gedachten hadden en hoef je geen rekening te houden met gevoelens van ongenoegen van kinderen of ex-partners.Maar heeft een ex-partner w&eacute;l een probleem met jullie huwelijk, dan is ook hier een gesprek wellicht een eerste start om in ieder geval tot een acceptabele status quo te komen.Heeft &eacute;&eacute;n van de kinderen een probleem met je voorgenomen huwelijk, dan kan dat voor extra spanningen tijdens de huwelijksdag zorgen. Vaak gebeurt dat met kinderen die, tegen beter weten in, hoopten dat hun ouders weer bij elkaar zouden komen. Trouwen zonder dat je ex-partner zijn goedkeuring geeft is &eacute;&eacute;n ding, maar trouwen als je kinderen het er niet mee eens zijn kan voor alle partijen een zeer vervelende ervaring zijn.Betrek kinderen, zeker ook als ze wat ouder zijn, altijd bij de voorbereidingen en vraag hen hoe ze de dag zien en wat zij leuk vinden.Is je eerdere partner overleden, dan kunnen kinderen met hun gevoelens in de knoop komen, vooral ook omdat de overleden ouder zijn of haar goedkeuring niet kan geven. Het is aan te raden om de familie van je overleden partner in te schakelen om de kinderen gerust te stellen. Heb je nog een goede band met de ex-schoonouders dan is het voor de kinderen erg plezierig als hun grootouders aanwezig zijn bij het huwelijk. Dat geldt ook als je van je partner gescheiden bent.Wat waarschijnlijk heel plezierig is voor jullie &eacute;n de kinderen is het inschakelen van een goede vriend of familielid die tijdens de dag een beetje over de kinderen waakt, ervoor zorgt dat ze overal bij betrokken worden en op hen past tijdens bijvoorbeeld de receptie.Ex-partnersOf jullie een ex-partner uitnodigen hangt af van de relatie die jullie met die ex-partner hebben en hoe je huidige partner tegenover die uitnodiging staat. In geval van twijfel: niet doen.Wel of geen vader, ex of andere familie of kennissen?Jullie maken samen een gastenlijst en besluiten samen wie wel en wie niet wordt uitgenodigd. Als &eacute;&eacute;n van jullie twijfelt of een bepaalde persoon uitgenodigd moet worden is het verstandig om het niet te doen. Je wil op je trouwdag immers alleen maar mensen om je heen waar je een warme band mee hebt en die de feestvreugde verhogen, niet verstoren. Wordt je twijfel veroorzaakt door invloeden van buitenaf? Probeer dan door met partijen te praten toch een compromis te vinden. Verlies daarbij niet uit het oog dat het voor jullie geen stressvolle situatie mag worden. Moet je iemand teleurstellen, het zij zo. Beter een teleurgestelde persoon vooraf dan een verpeste trouwdag. Die kun je immers niet meer overdoen.TafelschikkingVolgens de trouwetiquette heeft het bruidspaar een vaste plaats aan tafel. Is de tafel rechthoekig dan zitten zij in het midden aan de lange kant van de tafel. Bij ronde tafels zit het bruidspaar niet met de rug naar het midden van de zaal.Volgens de etiquette zit de bruid zit aan de linkerkant van de bruidegom. Naast de bruid dit de vader van de bruidegom. Naast de bruidegom zit de moeder van de bruid. Is de tafel niet groot dan zit de vader van de bruid tegenover de moeder van de bruid en de moeder van de bruidegom zit tegenover haar echtgenoot, bij een grotere tafel zitten de echtelieden naast hun partners. Ontbreekt een ouder dan kan de plaats worden ingenomen door een naast familielid of iemand anders die deze plaats kan innemen. Dit wordt bepaald door jullie zelf. Aan weerskanten van de ouders van het bruidspaar zitten de getuigen en de bruidskinderen.De tafelschikking voor de andere gasten kunnen jullie zelf bepalen. Je kunt families bij elkaar zetten of juist zorgen voor een tafelschikking waarbij de gasten door elkaar gezet worden en ze elkaar sneller leren kennen. Hoofdregel is dat dame en heer om en om zitten.Is het om de een of andere reden gewenst om ouders of ouderparen uit elkaar te houden dan heb je een aantal mogelijkheden. Met een lopend buffet kan iedereen gaan zitten waar hij of zij wil. Heb je een diner met vaste plaatsen, dan kun je als bruidspaar een kleinere tafel kiezen en als tafelgenoten de getuigen of broers of zussen nemen. Aan weerszijden van jullie tafel komen dan tafels waaraan de ouders plaatsnemen. De indeling daarvan is afhankelijk van de problematiek. Kunnen je vader en moeder niet samen dan zet je ieder aan een verschillende tafel. Door het opstellen van twee tafels naast een kleine hoofdtafel hoeft niemand zich benadeeld te voelen.ToesprakenAls de familierelaties wat gevoelig liggen, dan kun je er overwegen of je wel gelegenheid wilt geven voor toespraken. Een goed alternatief is een algemene toespraak door de ceremoniemeester en eventueel door een goede vriend of vriendin. In beide gevallen kun je er zeker van zijn dat er geen pijnlijke kwesties worden opgerakeld. Uiteraard hangt het wel of niet laten spreken van ouders, schoonouders en andere familieleden sterk af van de relatie die je met hen hebt. Er zijn genoeg gevallen bekend waarin de gescheiden ouders het absoluut niet willen verpesten voor hun dochter of zoon en een klinkende toespraak houden die de feestvreugde alleen maar verhoogt.Op het kaartjeHeel formeel kondigen de ouders van het meisje op de huwelijksaankondiging het huwelijk aan: De heer en mevrouw XX blij zijn het huwelijk aan te kondigen van hun dochter XX met de heer YY. Het maakt in dat geval niet uit of ouders wel of niet gescheiden zijn. Zijn er nieuwe partners in het spel dan verandert dat de zaak enigszins. Je kunt formeel dezelfde aankondiging hebben en daar de namen van de respectieve partners aan toevoegen. De heer en mevrouw XX kondigen met blijdschap het huwelijk aan van hun dochter XX met de heer YY. Zij doen dit ook namens hun partners SS en JJ. De meeste huwelijksaankondigingen worden tegenwoordig echter door het bruidspaar zelf opgesteld en dat vereenvoudigd de 'etiquettezaak' in dit opzicht behoorlijk.&nbsp;&nbsp;]]> https://4theperfectparty.nl/nl/blog/post/voorkom-dat-familieproblemen-jullie-trouwdag-of-feest-nadelig-beinvloeden Wed, 31 Jan 2018 11:47:11 +0000